Kató néni töltött káposztája (különleges köszmétés recept)
2011. november 17. írta: NagymamakReceptjei

Kató néni töltött káposztája (különleges köszmétés recept)

Ezt a receptet volt osztálytársnőm, Éva osztotta meg velem. Ő a következőképp emlékszik nagymamájára, és a közösen eltöltött időkre:

"Sokat sütöttem, főztem nagyimmal. Sosem fogom elfelejteni, mikor finom csőrögét csináltunk közösen. Mindig kaptam egy kis helyet a nyújtótáblán és egy kis tésztát, amivel én ügyeskedhettem. Mutatta mindig hogy kell, én próbálkoztam és ha sikerült nagyon boldogok voltunk. Nagyi mindig kisütötte az én próbálkozásaimat is, némelyik igaz elég rosszul nézett ki, de nem ez volt a lényeg. Mindig vártam a szüleimet és megmutattam, hogy milyen ügyes voltam és a végére mindig belejöttem. 

Ennek kb. 22 éve. Még mindig amikor azokat a sütiket és ételeket készítem, amiket ő tanított nekem, mindig ezek a szép emlékek jutnak eszembe."  
 
 
És most jöjjön a különleges töltött káposzta receptje, ahogy Kató néni készítette:
Hozzávalók: fejeskáposzta, rizs, darált sertés hús, füstölt szalonna, köszméte, kapor, fűszerpaprika, só, bors, kicsi liszt, kicsi tejföl
Elkészítés: a töltelékét ugyan úgy kell elkészíteni, mint a rendes közismert töltött káposztának. A darált húsba beletesszük a rizst, a piros paprikát, ízesítjük sóval, fűszerezzük borssal. Teszünk még bele egy kis apróra vágott füstölt szalonnát. Kis langyos vízzel összekavarjuk és félrerakjuk, amíg a káposztát előkészítjük. 
A fejes káposztát megtisztítjuk, sérült leveleit eltávolítjuk, majd forró vízben kb. 5 percig főzzük, míg a leveleit egyesével le nem tudjuk szedni. Ha ez megtörtént, akkor a vastag részét a leveleknek kivágjuk. Egy fazék aljába kb. 30 szem köszmétét teszünk, jó a friss és a fagyasztott is. Majd erre tehetjük szép sorban a betöltött káposztákat. Ha kész vízzel felöntjük, hogy ellepje a káposztákat, apróra vágott kaprot teszünk bele és főzzük kb. 1,5 órát. Mielőtt még kész lenne világos rántást készítünk, a rántásba tejfölt keverünk, felöntjük vízzel (kb. 1,5 dl)  és szűrön keresztül a káposztára öntjük. Felfőzzük és kész is a finomság.
 
(Kezdő háziasszonyoknak álljon itt a világos rántás elkészítése: kevés felhevített zsiradékba szórjuk a lisztet, és habzásig keverjük. Általában ekkor öntjük fel HIDEG vízzel, és adjuk az ételhez. Évi receptjében először még tejföllel keverjük el, erre jön a víz, majd mehet az ételhez.)
 
Melegen és hidegen is nagyon finom, plusz tejfölt kínálhatunk hozzá.
 
További friss bejegyzésekért kattints a jobb felső sarokban a "Követés" gombra, lájkold a Facebook oldalunkat és csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz is!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagymamakreceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr393389847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása