Túrótorta "Julimódra"
2020. március 06. írta: NagymamakReceptjei

Túrótorta "Julimódra"

Szuper gyümölcsös, szuper egészséges

Túrógombóc receptet kerestem a nagymamám füzetében, amikor ennek a csodás túrótortának a leírására bukkantam. A különlegességét az adja, hogy a tésztájában reszelt alma, sőt befőttlé is van. Természetesen én egy kicsit ezt is felturbóztam, és egészségesebbé tettem, ezért először közlöm a nagyi receptjét változtatás nélkül, majd azokat a trükköket, amikkel egészségesebb és ha lehet, még finomabb lett.

turotorta_nagymamak_recetjei_2.jpg

Hozzávalók:

50 dkg túró

2 felvert tojás

1 tasak gyümölcsízű puding

2 reszelt alma

10 dkg cukor

1 vaníliás cukor

4 ek gríz

1 dl befőttlé

1 dl tejföl

5 dkg mazsola

5 dkg olvasztott, de nem forró vaj

A tetejére: lekvár és mazsola

Elkészítés: A túrót áttörjük, és hozzákeverjük a tojásokat, a pudingport, almákat, cukrokat, grízt, befőttlevet és tejfölt, majd a mazsolát és a vajat. Kikent, grízzel hintett formába öntjük, forró sütőben tűpróbáig sütjük (nekem ez 180 fokos sütőben alul-felül sütésen kb. 40 perc volt). Még forrón tálra borítjuk, megkenjük 3 evőkanál lekvárral és megszórjuk 5 dkg mazsolával. Ha kihűlt, fóliázzuk és hűtőben tároljuk.

turotorta_nagymamak_recetjei.jpg

Az általam készített, és a fenti fotón szereplő tortához a fentieket vettem alapul, és az alábbi módosításokkal készítettem:

Gyümölcsízű puding helyett tejszínízűt (ez volt épp itthon), kristálycukor helyett 2 evőkanál édesítőt használtam, befőttlé helyett pedig a kisfiam almapüréjéből tettem bele kb. 2 evőkanálnyit (ebben 2 alma volt összemixelve 1 narancs levével).

A tortaformám egészen új, tapadásmentes kivitelű volt, ezért külön már nem szórtam grízzel, csak egy kis vajjal kentem át, mielőtt a tésztát beleöntöttem volna.

Mivel a mazsolát nem szeretem, teljes egészében kihagytam a mi túrótortánkból, és helyette egy doboz fagyasztott gyümölcsöt szórtam a kihűlt sütemény tetejére, és gyümölcszselével borítottam. Remekül illett a kissé natúr ízű torta alaphoz a savanykás gyümölcsorgia.

További tippem: gluténmentes változatért kukoricadarával is elkészíthető!

További friss bejegyzésekért kattints a jobb felső sarokban a "Követés" gombra, lájkold a Facebook oldalunkat és csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz is!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagymamakreceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7215507264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása